g

בהמשך השבוע התחממות, בסוף השבוע קר,סוער ומושלג בהרים

13.2.12-

והנה אנחנו עמוק בתוך חודש פברואר שעד לפני כמה ימים נראה היה שלא יביא את ה"סחורה", ובד בבד נרקמת לה מערכת חורפית כמו בספרים שעשויה להקפיץ את מאזן הגשמים מצפון ועד דרום, ואף לשלגים בהרים…

בימים הקרובים נחווה את הצד המשעמם יותר של החורף, כאשר היום (יום ב') יהיה יבש למדי בליווי רוחות מזרחיות ערות בהרים. מחר יום ג' מזג האוויר היבש יימשך והטמפרטורות יעלו מעט. השינוי המיוחל יגיע בחצי השני של יום ד', אז הרוחות יהפכו מערביות-דרומיות מערביות, הלחות תעלה, וגשם יחל לרדת בצפון הארץ ובמישור החוף.

בשלב זה, האפיק העמוק והבשרני יחל לרדת מצפון/צפון מערב היבשת לעבר הים התיכון, ויתמקם מעט צפונית לאזור שבין איטליה ליוון.

מבוקר יום ה' כבר ירדו גשמים לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה. לא יהיה קר מדי, אך בהחלט חורפי וגשום. במהלך יום שישי, כאשר גרעין האפיק הקר ידרים עוד כמה מאות ק"מ לעבר אזורנו תחול התעצמות בגשמים, ברוחות ובקור. לקראת לילה שלג יחל לרדת בצפון רמת הגולן ובפסגות הגליל ולפנות בוקר השלג עשוי להתפשט גם לגבהים נמוכים יותר.

בשבת תחול היחלשות מסויימת בגשמים אך הטמפרטורות יירדו ירידה נוספת. יוסיף להיות גשום וקר מהרגיל לעונה במידה ניכרת. שלג עשוי לרדת בהרי הצפון והמרכז. ביום א' (טווח רחוק) הגשם והשלג בהרים צפוי להימשך עד לשעות הערב- אז ככל הנראה תחול היחלשות משמעותית בפעילות.

חשוב לציין שמדובר על טווח של 5-6 ימים, וכעת ניתן לומר שכמות גדולה של גשם לבטח תהיה, ואף משמעותית ביותר. לגבי השלג, עוד מוקדם מדי על מנת לדעת איפה ירד וכמה. הכלל אומר שתחזית שלג בישראל ניתן לתת רק 48 שעות לפני האירוע.

המשך חורף חם, קר וגשום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.