g
דלתות הדף

דלתות הדף

מדינת ישראל שמצבי חירום בצפון ובדרום הם מנת חלקם של  התושבים המתגוררים באזורים אלו והם צריכים למגן את עצמם בכל דרך אפשרית. בשנים האחרונות לא ניתן רישיון בנייה למבנים חדשים אם לא נכלל בהם מקלט או ממ"ד שבהם מותקנים דלתות הדף.

מדוע דלתות הדף ביחד עם מעטפת הגנה כללית – חשובות כל כך

החשיבות של איטום הממ"ד והמקלט חשובה בעת מצב חירום ודלתות ההדף מהוות הגנה לכל יושבי המקלט/הממ"ד. לדלתות הדף יש תפקיד נוסף. מדינת ישראל עדיין, תודה לאל, לא חוותה רעידת אדמה שגרמה לאסונות בנפש וברכוש אבל כל מומחה בנושא מנבא רעידת אדמה בשנים הבאות והוא אף יודע להגיד שהיא תהיה קטלנית. אחד הדרכים להישמר בעת רעידת אדמה היא ישיבה במקלט, בממ"ד או בכל אזור ממוגן אחר. דלתות הדף מונעות את קריסת חדר הביטחון ומונעות חדירה של חפצים מסוכנים מהחוץ כמו שברי בלוקים וקירות בעת רעידת האדמה או רסיסים, פגזים סקאדים או כל נשק אחר בעת לחימה.

קצת על דלתות הדף

דלתות הדף, כשמן הן, הודפות מפגעים שנוצרים במצב חירום, מצב של לחימה. דלתות הדף עשויים ברזל סביבן יש משקוף דלתות הדף אינן כוללות דלתות הזזה. את דלתות ההדף מתקינים במקלטים בממ"ד או במבנים ביטחוניים והשימוש הנוסף שלהם  הוא להיות גורם אוטם. כמובן, חשוב לומר – התקנת דלתות הדף, כמו חלונות ההדף, אינה מונעת אוורור בחדר הביטחון וגם בשעת "שקט" שהממ"ד מנוצל כעוד חדר בדירת המגורים אפשר לסגור את דלתות ההדף מבלי שהדבר ימנע כניסת אוויר נקי.

יש לדלתות הדף יתרון נוסף שהוא הורדת החשש והחרדה הפסיכולוגית. לא מעט תושבים מתלוננים על רעש שיש מחוץ לבית המגורים שלהם. כדי למנוע את כניסת הרעש אל תוך הבית אפשר לסגור את חלונות הנגף של הממ"ד. החלונות האטומים אינם מונעים כניסת אוויר נקי לממ"ד אבל נותנים שקט נפשי לדיירים. כולנו יודעים שרעש עלול להוציא אדם מכליו. דלתות הדף שיוצרות איטום לממ"ד, יחד עם אמצעי איטום נוספים, מונעות כניסת רעש מהחוץ פנימה מה שמאפשר לבני המשפחה שהממ"ד משמש אותם כעוד חדר בדירה לישון בתוכו מבלי לסבול מרעשי הסביבה

כמו בתחומי ביטחון אחרים גם התקנת דלתות הדף צריך להשאיר לאנשי מקצוע המתמחים בכך. בעת בניית מבנה חדש או שיפוץ מבנה ישן, כדאי לתכנן מראש ולבחור את דלתות ההדף המתאימים ביותר למקום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.