g

בשלישי בערב הגשם חוזר. בימים רביעי-שבת גשום וסוער במיוחד כולל שלג בהרי הצפון וייתכן גם בהרי המרכז

9.12.2013

לא בכל שנה, וגם לא בכל שנתיים מגיעה לאזורנו מערכת חורפית כמו זו שצפויה בימים הקרובים, במיוחד לחודש דצמבר (ועוד די בתחילתו). מדובר באפיק עמוק למדי שמגיע מצפון – צפון מערב היבשת, בעוד שבמרכז ומערב אירופה תשרור "רמה" אדירה, מה שיגרום לאפיק "שלנו" להיות סטטי למשך 4 ימים רצופים.

רוחות -עקב העומק האדיר של "השקע", ביום רביעי צפויות רוחות בעוצמות אדירות של 80-120 קמ"ש וייתכנו משבים עזים יותר. מיום חמישי והלאה, השקע ייעשה מעט עמוק פחות ולכן הרוחות ייחלשו.

גשם – כמויות מסחריות של גשם צפויות בכל רחבי הארץ, מצפון ועד דרום, כולל כמובן סופות רעמים מרובות, ברד והצפות במקומות המועדים. מבחינת גשם,  ביום רביעי היתרון קיים לצפון הארץ וזאת עקב מיקום השקע שיגרום לרוחות דרומיות מערביות שייטיבו עם הצפון והחוף המרכזי. ביום חמישי הרוחות ייהפכו מערביות כך שביום זה לא צפוי "יתרון" לאזור כזה או אחר . בימים שישי שבת הגשם צפוי להימשך בעוז. הגשם צפוי להיפסק במהלך יום ראשון.

שלג – מיום רביעי בלילה נפתח חלון ההזדמנויות לשלגים בהרים שמעל ל850 מטר (בהקשר הזה עדיין ישנם הבדלים בניואנסים קטנים בין המודלים). התנאים לשלג בהרים מתקיימים גם לגבי ימים חמישי-שבת. ההערכה "שלנו" היא שבהרי הגולן והגליל שמעל ל800 מטר בימים רביעי לילה- שישי לילה ,השלג צפוי להיערם ויכול לגרום לחסימות צירים.בהרים שמעל 950 מטר יירד שלג כבד מדי פעם.  בהרי המרכז הסיכויים הינם גבוליים יותר, אם כי ההערכה היא שגם בהרים אלו שמעל ל850-900 מטר יירד שלג קל-בינוני. בסוגריים נאמר, שמשקעים צפויים בשפע , אך הטמפרטורות הצפויות הינם גבוליות ביותר לשלג של ממש בהרים שמעל ל700 מטר.

כמו שנאמר, האפיק המדובר ישהה באופן כמעט סטטי באזורנו למשך 4 ימים כאשר מדי פעם הוא "נדחף" יותר מזרחה לאזורנו, ומדי פעם "נסוג" מערבה מעט לתוך הים, ולכן בימים חמישי-שבת, יהיו שעות שיטיבו עם הצפון, ושעות שיטיבו עם מרכז הארץ ובדרומה, אך באופן כללי אין עדיפות ברורה לאזור כזה או אחר.

בהשוואה למערכת האגדית של ינואר 2013, נראה שלפחות ע"פ המפות, המערכת הקרבה לא נופלת מעוצמתה שלו זו אשתקד ואף עם פוטנציאל גשמים גדול יותר. כעת נותר רק לחכות ולראות מה יקרה בפועל.

חורף טוב, גשום ומושלג.

כמויות המשקעים החזויות לימים רביעי-שבת:

דרום רמת הגולן – 130-180 מ"מ

צפון רמת הגולן – 150-210 מ"מ

מישור החוף הצפוני – 140-190 מ"מ

מרכז הארץ – 130-180 מ"מ

צפון הנגב- 50-90 מ"מ

דרום הארץ – 25-50 מ"מ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.