g

תלוי במזג האוויר

תלוי במזג האוויר, נקודות למחשבה לפני ימי גיבוש לעובדים

לפני כל החלטה על טיול או יום גיבוש, ראשית בדקו איך יהיה מזג האוויר, לא אחת יצאנו לטיול כשהכל תוכנן בקפידה, רק דבר אחד חשוב לא נלקח בחשבון, מזג האוויר.

אחד הכלים היותר מהנים על מנת להפיק מהעובדים את המירב זה להשקיע ביום כיף. כאשר מדובר על יום כיף לעובדים בעצם באופן עקיף מדובר ביום גיבוש ועל כן מצד אחד העובדים נהנים ומרגישים מוערכים, (ועל כן בעתיד ייתנו בחזרה יותר), ושנית מדובר על הזדמנות להשיג תוצאות יותר טובות עבור העסק, לגרום לעובדים להכיר יותר לעומק את עמיתיהם למשרד ולהתרענן מהיום יום. על כן גם אם עבור ההנהלה הוצאה לפועל של יום גיבוש לעובדים עשויה להיתפש כהוצאה, יש לקחת בחשבון שבסופו של יום מדובר על השקעה עתידית.

חשוב לדעת מעבר למזג האוויר

מלבד הנאה, חיזוק העצמי מול הקבוצה, הכרת אנשי הצוות ברבדים יותר עמוקים, חיבור הזיקה לחברה, ריענון מהשגרה ולמידת מיומנות שונות לצד פיתוח החוש היצירתי, (תלוי באופן יום הגיבוש), גם מדובר על הזדמנות של ההנהלה לבחון את אנשי הצוות. לעיתיים דווקא בימים שכאלו ניתן להבחין בתכונות דומיננטיות שאידאליות עבור תפקיד ניהולי, ועל כן כאשר העובדים נמצאים במצבם הטבעי ביותר ורחוקים מסביבת העבודה ההנהלה זוכה להכיר יותר לעומק תכונות שחשובות עבור מגוון תפקידים שמחפשים לאייש.

הכנה לטיול, מאוד תלוי במזג האוויר

כיום אין צורך לעמול לבד על הכנת ימי גיבוש לעובדים, אלא רק צריך לבחור את החברה שמציעה את החבילה המתאימה ביותר. ניתן למצוא ימי גיבוש שכוללים פעילות ימית, ספורטיבית, מחשבתית, יצירתית ומה לא. עם זאת הדבר היחיד שעל החברה לעשות הוא רק לערוך תיאום ציפיות עם החברה הנבחרת וזאת על מנת להפיק את המירב מאותו יום גיבוש. לעתים המטרה העיקרית היא ליצור חיבור, לעתים המטרה היא לאתר מנהיגים, לפתח אינטראקציה קבוצתית, לעמוד מול מצבים מסוימים, להעצים את הערכת העובד לחברה וכדומה.

לסיכום יש לציין שחשוב לערוך מידי פעם ימי גיבוש לעובדים, כך שהשאלה היחידה שנותרת היא באיזו תדירות. מכאן שיש כאלו שטוענים שלאחר עבודה מאומצת במיוחד או לפני תקופה קשה, כלומר אין קשר לתדירות אלא ישנה חשיבות לתזמון, ומנגד ישנה גישה שטוענת שיש להקפיד על לפחות יום גיבוש אחד בשנה בלי קשר לאופי העבודה באותה תקופה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.