g
יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד:

היועצת המשפטית לממשלה קיבלה את עמדת אומ"ץ: מינוי דרעי לתפקיד שר בממשלה – ביזיון בית המשפט

גלי בהרב-מיארה קבעה כי יו"ר ועדת הבחירות הוא הסמכות המתאימה לקבוע אם יש קלון בעבירות המס של דרעי תנועת אומ"ץ כבר פנתה לשופט עמית על-מנת שיביע את עמדתו יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "התעלמותו של דרעי מגזר הדין מדברת בעד עצמה"

לאחר פנייתה של תנועת אומ"ץ, התנועה למנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, אל יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט עמית, בעניין פסילתו של אריה דרעי מלשמש בתפקיד שר בממשלת ישראל, ניתנה בימים אלה חוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה. חוות הדעת קבעה כי טרם שימונה דרעי לשר בממשלת ישראל, על יו"ר ועדת הבחירות לקבוע אם יש במעשיו של דרעי קלון, ורק לאחר מכן תיבחן מועמדותו לשר.

בדומה לדרישת תנועת אומ"ץ, קבעה היועצת המשפטית לממשלה כי אין לקצר הליכים וכי ההגדרה של עונש המאסר לעניין הקלון, כוללת גם מאסר על תנאי. על כן, לא יוכל דרעי להתמנות לשר טרם שיחליט יו"ר וועדת הבחירות בעניין.

יצוין כי בפנייתה של תנועת אומ"ץ ליו"ר ועדת הבחירות, הוזכרו קטעים מהדיון ומגזר דינו של השופט שהרשיע את דרעי בעבירות מס. במיוחד הדגישו ראשי אומ"ץ את דברי השופט כי התפטרותו של הנאשם מחברותו בכנסת ישראל הינה מהלך קשה למי שראה בהיותו נבחר ציבור ייעוד ודרך חיים. שיקול נוסף של ביהמ"ש להקלה בעונשו של דרעי, אשר מופיע בגזר דינו של יו"ר ש"ס, היה "לומר בוודאות כי הנאשם לא ייגע עוד בצרכי ציבור הכרוכים בתוכם עיסוק כלכלי, וזאת בשל התרחקותו מהזירה הציבורית".

"מי שלכאורה ויתר על ייעודו הציבורי, על מנת לזכות בקולת העונש, מציע עצמו לפתע לתפקיד שר בכיר בממשלת ישראל", התריע פליצ'ה פלד בפני יו"ר ועדת הבחירות, והוסיף כי התעלמותו של דרעי מכל האמור ומכל שנאמר בגזר הדין מדברת בעד עצמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.