g
אומ"ץ קוראת לציבור לשמור על איפוק ולפוליטיקאים לפעול להרגעת רוחות

אומ"ץ קוראת לציבור לשמור על איפוק ולפוליטיקאים לפעול להרגעת רוחות

יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "הפילוג והשנאה הם הסכנה הגדולה ביותר לקיום המדינה, יותר מכל אויב חיצוני" בתנועה מבקשים להדגיש כי ניתן להיאבק למען צדק וערכים תוך שמירה על אחווהראשי אומ"ץ פנו אל נשיא המדינה על-מנת שיירתם למשימה הלאומית החשובה

 

ישראל של סוף 2022 היא מדינה אלימה. השסע בין המחנות הפוליטיים עמוק ומחריף מדי יום מאז הבחירות, והמשך המצב הקיים עלול לגבות מחיר יקר מכולנו – ואפילו להוביל למלחמת אחים. בתנועת אומ"ץ, הפועלת למען צדק חברתי ודמוקרטיה מזה 15 שנים, מבקשים להדגיש כי גם מאבק ציבורי נחוש יכול, וחייב, להתנהל מתוך אחווה, פרגון וכבוד הדדי. ראשי התנועה – היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ד המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא – קוראים לאזרחי ישראל "להתייחס האחד אל השני בתבונה, להקשיב ולהפעיל שיקול דעת על-מנת שלא נמצא עצמנו מתדרדרים לתהום ממנה לא נוכל לצאת".

בפנייה פומבית אל נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ציינו פלד ועו"ד מינא כי הם מודעים ל"מתחים הפוליטיים במדינה מאז הבחירות בנובמבר, ולהתרחשותם של מעשים ופעולות שלא בהכרח נוחים ומתאימים לכולם" – אך הם מדגישים כי "טוב נעשה אם נפעיל איפוק תוך שמירת זכויותינו למחות בדרך הנאותה".

פליצ'ה פלד הוסיף כי "הפילוג והשנאה, בכל מגוון האוכלוסייה, ללא הבדל דת גזע ומין, הם הסכנה הגדולה ביותר לקיום המדינה, אף יותר מכל אויב חיצוני". כמו כן הזכיר פלד תופעות שהופכות לנפוצות יותר ויותר, ובהן האלימות הגואה בכבישים, השיח האלים וההתלהמות ברחובות וברשתות החברתיות. "דברים אלה", הבהיר פלד, "משפיעים על מורל הציבור".

את הפנייה לנשיא הרצוג חתמו ראשי אומ"ץ בתקווה כי היא תיפול על אוזניים קשובות, "וכי ראשי המפלגות השונות וחברי הכנסת ישמשו דוגמה חיובית לדרך ארץ ולהתנהלות מכבדת – למען מדינה טובה יותר לכולנו".​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.